MIRA 2018: THE SEARCH FOR (modern) PLEASURE

26/09/2018
MIRA 2018: THE SEARCH FOR (modern) PLEASURE

Un projecte de MIRA Digital Arts Festival

El dijous 8 de novembre, coincidint amb el primer dels tres dies de la vuitena edició, inaugurarem el primer projecte expositiu de la història del MIRA, “THE SEARCH FOR (modern) PLEASURE”, una mostra que indaga en la temàtica d’aquesta edició: la noció del plaer dins de l’era digital i l’art com a catalitzador d’emocions i estímuls que evoquen i promouen una visió hedonista de la condició humana.

L’exposició, que es durà a terme a la planta 1 del Fabra i Coats Centre d’Art Contemporani de Barcelona i estarà oberta al públic fins al 16 de desembre, recollirà obres de Brooke Candy, Carlos Sáez, Claire Tolan, Esmay Wagemans, Faith Holland, Field, Filip Custic, Keiken + Nati Cerutti, Kirsten Lepore, Maria Roy, Marie Munk + Stine Deja i Virgen María.

Cibercultura, erotisme i recerca de valors universals

Claire Tolan, artista i programadora americana, i Kirsten Lepore, directora de cinema i animació, exploren l’ASMR (Resposta Sensorial Meridiana Autònoma), un neologisme que fa referència al fenomen de la cibercultura, i que es caracteritza per experimentar una plaent sensació corporal que provoca calidesa i relaxació, com a resposta a diversos estímuls visuals i auditius.

La rapera i cantant nord-americana Brooke Candy presentarà el seu debut com a directora i la primera pel·lícula en col·laboració amb Pornhub. La pel·lícula porno “I Love you” tracta de l’apoderament, la diversitat i l’alliberament sexual. La peça estarà acompanyada d’imatges de la producció i preses inèdites.

A través de la fotografia, l’edició digital i el disseny escultòric, l’artista multidisciplinari Filip Custic desenvolupa una peça que busca superar el plaer banal per trobar valors universals.

Carlos Sáez presenta una instal·lació d’escultures i maquinària rebutjada, creant objectes propers a la idea de relíquia o tòtem. La idea es basa en conservar i admirar allò que ha complert la seva funció en la història i transformar-lo en objecte de desig.

Virgen María (María Forqué), artista multidisciplinària que realitzarà una sèrie d’aparicions performàtiques amb música en directe durant els tres dies del festival, l’artista de new media establerta a Nova York, Faith Holland, i l’artista i dissenyadora barcelonina Maria Roy, evoquen l’experiència sexual a través de l’erotisme o el posicionament crític de la sexualitat com una vivència explotada pels mitjans digitals i tecnològics.

Les peces de Marie Munk, Stine Deixa i Esmay Wagemans indaguen en la dimensió escultòrica com a estímul de sensacions corporals. Les peces aconsegueixen difuminar la línia entre la ficció representada per la tecnologia AI (Intel·ligència Artificial) i l’autenticitat del cos humà.

L’estudi d’art digital FIELD presenta “Forays: Scan I-IV collection”, per cortesia de Sedition. Quatre peces generades per ordinador, que exploren la forma, els materials, els colors, la mobilitat i com les noves tecnologies poden fusionar la forma abstracta i figurativa, la percepció sensual i les experiències sinestèsiques.

Keiken, AGF HYDRA, George Jasper Stone i Suzannah Pettigrew, en col·laboració amb l’artista sonora Nati Cerutti, presenten una adaptació de la seva conferència performativa “Honey, I’m Data!”, reinterpretant el “plaer digital”. La seva instal·lació de vídeo i so desplega les implicacions de la intel·ligència artificial per a les narratives humanes tradicionals de la realitat, els fets, la ficció i el plaer en una societat tecnocapitalista.

En col·laboració amb: